Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden
Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Julian Moonen
BIG-registraties: 69933821925
Persoonlijk e-mailadres: julianmoonen1992@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94116953
1. Praktijk informatie
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Unhooked
E-mailadres: be.unhooked@gmail.com
KvK nummer: 92353118
Website: https://get-unhooked.nl/
AGB-code praktijk: 94068432
2. Biedt zorg aan in
De generalistische basis-ggz, categorie A.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Ik richt mij op de behandeling van volwassenen (18 tot circa 35) met diverse psychologische klachten
(licht tot matig ernstige), waaronder angst- en somberheidsklachten, een negatief zelfbeeld,
faalangst en burn-out klachten. Ik behandel voornamelijk middels Acceptance & Commitment
Therapy, zowel fysiek als digitaal (beeldbellen).
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Depressie
Angst
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Julian Moonen
BIG-registratienummer: 69933821925
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Julian Moonen
BIG-registratienummer: 69933821925
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
De eigen huisartsenpraktijk/post.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Simon Ferwerda, GZ-psycholoog, BIG nr 29933840925
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn
registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van mijn
beroepsvereniging(en) neem ik deel aan een lerend netwerk met mijn collega’s uit dezelfde
beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg
aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom beperk ik
mij tot de lerende netwerken die ik hier heb aangegeven.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Reflectie op eigen handelen, praktijkvoering, volgen van kwaliteitsstandaarden.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://get-unhooked.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://lvvp.info/over/de-vereniging/kwaliteitsbeleid/
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij CBKZ (via
de LVVP; https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/)
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij T. Coppes, GZ-psycholoog, 89919095225.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://get-unhooked.nl/
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld:
Cliënten kunnen zich op twee manieren aanmelden:
- telefonisch, in dat geval vindt er direct of, als cliënt voicemail heeft ingesproken dat hij/zij zich wil
aanmelden, na terugbellen telefonisch een aanmeldgesprek plaats
- via de website, in dat geval wordt er dezelfde dag of de eerste werkdag telefonisch contact
opgenomen voor een aanmeldgesprek
De aanmelding wordt verwerkt c.q. cliënt wordt te woord gestaan door mijzelf.
Inhoud intakegesprek
- NAW gegevens incl geboortedatum en telefoonnummers, BSN, naam huisarts.
- aanmeldreden en klachten
- eerdere behandelingen
- informeren over tarieven
- afspraak maken
- doorgeven mee te nemen naar intake: identiteitsbewijs
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
Na intakegesprek wordt in volgende gesprek behandelplan besproken waarbij in overleg met cliënt
de behandeldoelen worden opgesteld. Daarnaast wordt uitleg gegeven over de gekozen methodiek.
Indien in de behandelgesprekken blijkt dat behandeldoelen veranderen of erbij komen dan wordt dat
besproken en wordt in overleg met cliënt het behandelplan aangepast. Er wordt gemonitord of een
behandelproces op gang komt, en dit wordt besproken met cliënt.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten,
voortgangbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Iedere 3 weken een korte procesevaluatie.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
In laatste gesprek wordt gevraagd naar de tevredenheid van cliënt. Bij afronding wordt een
evaluatieformulier toegestuurd.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Julian Moonen
Plaats: Utrecht
Datum: 06-08-2024
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja
Unhooked
Goeman Borgesiuslaan 77
3515 ET Utrecht
info@get-unhooked.nl
0618242420
KVK 92353118
BIG 69933821925
© 2025 Unhooked All Rights Reserved